Rabu, 22 Jun 2011

Parasit Hati..

Off novel jap..aku nk bercerita pasal diri aku yg mudah terpedaya n tertipu dengan sorang jantan ni..

hari ni, genap 4tahun aku berkenalan dengan hamba Allah tu..mmg aku xsangka dia akan buat aku camni..sampai hati dia..sepenuh hati aku menyayangi dia..rupa2nya, dia ada insan lain..bila aku dpt aku, aku minta putus, macam2 dia ugut aku..dia nk bunuh diri, aku pe lagi, cuak la beb..berbaik la balik..sampailah bulan mei ritu..

dia balik klantan..aku xtau kenapa, setiap mlm aku mngingati dia..sue, kwn aku cakp, aku sunyi sbb tu aku ingat dia..aku pun xpasti kenapa aku jd cmtu..kalau korang nk tau, aku boleh listkan setiap kelemahan dia..kira macam dia ni friends for benefit la.. ada kepentingan je cari aku..

so, setiap mlm slama seminggu aku menangis mengingati dia..setiap kali menangis setiap kali itulah, aku berdoa pada Allah.. sekiranya dia bukan jodohku, buang segala perasaan aku terhadapnya.. perasaan cinta, sayang, rindu @ benci..tarikla semua perasaan tu..

Alhamdulillah, Allah mendengar rintihan hatiku.. walaupun Dia tidak terus tarik perasaan aku, tapi Dia temukan aku dengan seseorang yg mampu membuat aku kembali tersenyum..Mama, insan yg sanggup membantu aku menenangkan serta memulihkan kembali semangatku.. Alhamdulillah, sekarang aku sendiri sudah tidak memikirkan pasal lelaki tu..

aku tenang sekarang..cuma, sekali sekala aku ada jugak terpikirkan dirinya..yelah, 4 tahun berkawan xkan senang2 nk lupa..tp, bila teringatkan dia, hati aku jd panas je..adakah ini bermakna, Allah xtarik sepenuhnya perasaan aku? perasaan benci masih ada je dlm hati aku..haha..watevela, bak kata nabil..

untuk insan itu, cubalah lepaskan aku, kerana aku sudah lama melepaskan dirimu dari hatiku..sudah2lah, xperlu dtg ke rumahku lg..

Mendengar namamu bagai memikul beban
Mendidihlah kemarahan yang terpendam
Itu belum lagi
Kita berdepan
Lebihlah elok jika dibiarkan
Kemarahanku reda sendiri
Usah ditambah bara yang tersimpan....

4 ulasan:

helyn@kla berkata...

iskh,parasit tu ade kekasih ye miey? die memarasitkan diri kt org lain pulak ke?hehe..life must go on miey.ko berhak org yang lebih baik lg.nt ade org pinang jgn tolak eh hihi

Izamarlina Asshaari berkata...

biarlah org lain tu diparasitkan oleh dia....

Best x tajuk aku? ngeh2..

aKuLyNda berkata...

org tuh mmg xlayak utk ngko...insyaALLAH aku doakan ngko dapat jodoh yg baik.tapi kita sbg pompuan mesti kene jaga maruah kita..jgn mudah diparasitkan lagi..jadikan ianya mematangkan lagi ngko

Izamarlina Asshaari berkata...

TQ Linda Onnn...